Over de Enneagramschool

A mind that is stretched to a new dimension

can never go back to its old dimension.

Missie

De voornaamste doelstelling van de Enneagramschool is het bewaken van de professionaliteit van het Enneagram. Het model wordt nog te vaak onderschat of zelfs gezien als een typering waar je mensen in één van de negen hokjes steekt. Wij hebben door het volgen van vele trainingen wereldwijd en het dagelijks werken met het model ontdekt dat het Enneagram een enorm gelaagd model is waarbij ruimte is voor de unieke individualiteit van elke persoon. De essentie van het model is dat het negen ontwikkelingspaden zijn die ons terug ‘heel’ maken: integratie van alle stukken in onszelf.

Wij hebben zelf zoveel geleerd met behulp van dit model. Het resultaat is dat we veel bewuster in het leven staan, ons vrijer voelen en meer innerlijke rust ervaren. We leven veel meer in het 'hier en nu', wat een ware bevrijding is!

Dit willen we dan ook heel graag doorgeven aan anderen want wij weten uit ervaring dat het de moeite loont!

De Enneagramexperten

Marianne

Zaakvoerder, Psychologe, Coach, Trainer

Sandra

Zaakvoerder, Psychologe, Coach, Trainer

Wij delen onze internationale contacten ook met onze klanten in België. Zo hebben we in het verleden al meerdere malen Russ Hudson, Tom Condon en Katherine Fauvre uitgenodigd om hier een training te verzorgen. Ook Jason Stern heeft ons een keer ingewijd in de geheimen van Gurdjieff movements.

Onze diensten

Training

We genieten van de interactie tijdens een training. Mensen leren zoveel van elkaar door inkijk in elkaars manier van kijken naar de wereld te krijgen. Je leert immers niet alleen door te ontdekken wat jou drijft, maar je leert ook door te zien wat anderen drijft en jij niet herkent.

Coaching

We genieten even zeer van coaching omdat we daar echt helemaal de diepte in kunnen met onze klanten. We stemmen ons als coach helemaal af op de persoon die voor ons zit. Deze tijd voelt altijd als wat magisch aan en een privilege omdat de klant ons toegang geeft tot zijn geheime kamers in het hoofd en hart. Het is dan ook een delicaat maar zeer krachtig proces.

Wat anderen over ons zeggen

These slides will be slide-able on the live version of your page!

Ik heb mijn ego leren kennen

De trainingen hebben mij ook doen beseffen hoe belangrijk het is om over het enneagram te leren in het bijzijn van andere mensen met verschillende types en in het bijzijn van een getrainde en geschoolde enneagramexpert. Hoeveel ik ook las over type 4 en type 6, ze bleven voor mij een kat in het duister tot mijn eerste training. Opeens werd het licht aangestoken en viel alles op zijn plaats. Ik zat er ook naast met mijn eigen basistype, instinct en tritype hoewel ik hier al jaren rotsvast van overtuigd was. Zou het niet voor Sandra en Marianne geweest zijn, zou ik waarschijnlijk nooit mijn ego hebben leren kennen op de manier dat ik het nu ken en zou ik veel groei en potentieel veel moeilijker hebben kunnen realiseren in mijn leven.

Tim 'T Joncke

Mildheid en vertrouwen
Ze werken beiden op een andere manier (omdat ze natuurlijk andere mensen zijn) maar hebben beiden een groot inlevingsvermogen, waarbij ze met mildheid naar een ander kijken. Het gaat er om wat er binnenin je speelt en niet wat de buitenkant toont. En dit maakt dat ik heel veel vertrouwen heb in hun beiden.

Liesbeth Volckeryck

Add Your Stars
Inzicht in anderen en mezelf
Tijdens al die opleidingen samen kreeg ik meer inzicht in anderen en mezelf, dan ik anders in een heel leven zou kunnen verzamelen. Het blijft een voortdurend verhaal met een boeiende evolutie.

Isabelle Van Kerckhove