Enneagram en Loopbaan

voor coaches

3-daagse masterclass
2025

Deze  driedaagse professionele training heeft als doelstelling coaches inzichten te geven in manieren waarop het Enneagram ingezet kan worden tijdens Loopbaan -of outplacmentbegeleidingen. Het inzetten van het Enneagram in tajecten leverde mij in het verleden enorme tijdswinst op waardoor mensen sneller konden doorpakken.

Ik deel mijn ‘ervaring’ van jarenlange begeleiding.

Wat heb jij aan deze opleiding?

Je begrijpt wat al dan niet werkt voor elk type.

Het Enneagram toont aan dat elk type een andere aanpak vereist in een coachtraject. Je kan niet zomaar dezelfde oefeningen bij elke kandidaat doen omdat jij die goed vindt. Het is jouw verantwoordelijkheid om je aan te passen aan wie voor je zit.

Je leert hoe je het Enneagram kan inzetten bij de zelfanalyse.

"Wie ben ik?" vormt een cruciaal onderdeel van de zelfanalyse in trajecten. Het Enneagram gaat veel verder dan dit. Het doorprikt het beeld dat je iemand "bent" en opent hierdoor de perspectieven. Je bent nl. veel meer dan je "denkt" en kan dan ook veel meer.

Je leert wat de ideale werkomgeving is er per type en instinct.

Je type en instinct bepalen waar je energie van krijgt en waar je moe van wordt.

Je leert door praktische oefeningen.

Tijdens deze training maak je zelf ook een aantal praktische oefeningen zodat je kan beleven hoe het is om deze te doen of te begeleiden.

Waarom ik?

Marianne Requilé

• Ik was als kind al gefascineerd in mensen en waarom ze zo verschillend zijn. Psychologie studeren aan de KUL was een evidente keuze voor mij.
  • Omdat ik honderden werklozen heb opgeleid, begeleid en gecoacht naar een  nieuwe job.
  • Omdat ik meer dan 9 jaar in de sector van Outplacement werkte. Ik coachte mensen van aan hun verwerking van hun ontslag tot aan een nieuwe job.
  • Omdat ik het Enneagram toepaste tijdens deze begeleidingen en mensen zo veel sneller tot inzichten kwamen waardoor de verwerking van een ontslag maar ook het zoeken naar een nieuwe uitdaging veel sneller ging.
  • Omdat ik besefte dat niet iedereen gebaat is bij dezelfde aanpak.
  • Omdat ik doorheen de jaren duizenden mensen inzichten gaf door het Enneagram (vooral bij Colruyt).
  • Omdat ik reeds meer dan 40 mensen ondersteunde in hun traject tot gecertificeerd Enneagramcoach.
€ 844,- (excl. btw)

Enneagram en Loopbaan

8, 9 en10 januari 2025

Maximum 8 deelnemers

Voorkennis van de 9 types en de 3 instincten is een minimum vereiste voor deelname.

Waar?

Enneagramschool

Luikersteenweg 93

3500 Hasselt

Dagschema?

8, 9 en 10 januari 2025

We starten telkens om 9u30 en einde is voorzien rond 17u30

Lunch?

Lunch, snacks en dranken zijn inbegrepen tijdens de training.

Reserveer nu je plaats!